onsdag 2 mars 2011

En vanlig onsdag

Kallt som sjutton!

Mycket att göra på jobbet. Det blir så när man är ledig så där mitt i veckan :)

Var ute och sprang en runda i morse. Ska försöka få upp tempot lite.

Ringde och beställde tid hos "hundfrissan". Happy behöver klippas och badas. Ska lämna henne på lördag morogn klockan halv tio. Bra, då hinner jag hem till frukost vid Melodikrysset!

Såg en bild på semlor idag. Åååå vad goda de såg ut! Jag älskar semlor och äter det SÅ sällan!

Men förra året vid den här tiden var vi i Sverige och då åt vi!



Nu ska jag fixa lite käk och senare i kväll klockan tio blir det fotboll: Valencia - Barça.

Força Barça!!!

3 kommentarer:

  1. ÅH! Jag har inte ätit någon semla än i år - men det ÄR jättegott. Här börjar försäljningen vid juletid.... Det är fusk!
    Får nog köpa till helgen. Fastlagsbulle och sangria?! Är fortfarande jättesugen! :)

    Förkylningen tog sig nya former idag med snuva och mer hosta. Det värsta är att maken inte vill kyssas...... ;)

    Radiolyssnarna får hålla till godo med repriser och vädret är fortsatt grått i grått,
    Men ommöbleringen av studielokalen blev till deltagarnas belåtenhet med mörkt violetta gardiner, ursnygga gardinstänger, nya bord och stolar med tyg som matchade gardinerna.Nya tavlor och krukväxter fullbordade det hela.
    På så vis en bra dag, alla såg - genast de kom in - att vi hade ansträngt oss.

    Sätter en slant på Barca (hittar inte den lilla dippelidutten till c)även om Zlatan har flyttat :)

    Ser fram emot en bild på vovvsen när du hämtat henne:)

    SvaraRadera
  2. Jag är som Ture Sventon, skulle kunna äta semlor året om hehe.

    De åren vi har varit i Sverige kring jul har jag köpt semlor första dagen som de börjat sälja på konditoriet: Annandagen. Sån är jag! Det står jag för :)

    Den lilla masken på bokstaven c heter cedilj men dippelidutten låter mycket roligare. Tack för att du breddar mitt ordförråd!!! :)

    SvaraRadera
  3. Jo jag visste ju det med cedilj, man behöver en sådan i tonfisksalladen också
    men det ÄR en liten dippelidutt!:)

    SvaraRadera