måndag 14 mars 2011

Vår i luften!

I morse när jag vaknade så var min första tanke: tänk om det ändå vore lördag!!! Och då var det bara måndag morgon halv sju... men trots att det kändes motigt så tog jag på mig träningskläderna och stack ut och sedan så piggnade jag till.

Det var grått och regnigt i förmiddags men på eftermiddagen fixade det till sig och det blev liksom varmt ute. En ny sorts värme som vi inte har känt på länge. Fåglarna kvittrade och det kändes som om våren är på väg.

När jag kom hem efter jobb och ett besök hos Carol som fixar mina naglar så satt Daniel och pluggade musik. Han hade goda nyheter! Han hade klarat både spanska OCH matteprovet! Yes!!! Det känns jättebra och han blir mer motiverad att plugga när han ser att det går bra förstås. :) Härligt!

Viktprojektet gick väl så där den här veckan fast jag tycker att jag har skött mig hyfsat. Bara -0,1 kilo. Men men allt minus är ett plus haha!!

Nu ska jag gå och koka kålsoppa. Mmmm!

Ha en härlig vecka!!

1 kommentar:

  1. YES! Så himla bra gjort av barnet! Hoppas hela veckan går i samma tecken!

    Här har det faktiskt också varit vårväder idag och jag bestämde att om det är likadant imorgon så åker "pälsen" in i garderoben och "mellankappan" kommer fram....... hoppas hoppas!

    Och du då!!! som sprang fast det regnade och var motigt! Skickar kramar och tusen glada tankar till er båda!

    SvaraRadera