tisdag 15 mars 2011

Lerregn

I natt har det regnat lera här. I alla fall direktöversatt från spanskan. (Llover barro heter det på spanska). Det är ett slags damm som kommer ifrån Afrika och som faller ner med regnet.

Det är inte så ovanligt och ungefär lika kul som det låter. Allt blir brunt!!!

Att bilarna blir bruna är ju tråkigt men överkomligt. De är ju lätta att spola av. Men terrasser, balkongmöbler, ev tvätt som hänger på tork.... Roligare kan man ha om man säger så...

Men nu får jag nog ta mig i kragen känner jag när jag skriver detta! Vad är lite smuts när man jämför med det som händer människorna i Japan!!!?? Det är ofattbart det de tvingas vara med om. Och så ojar jag mig för lite smuts!! Så pinsamt!!!

På tal om något helt annat så börjar Downton Abbey på spansk tv idag och det är så fiffigt så att man kan ställa om till originalspråk om man vill. Och det vill jag gärna. Jag gillar engelska serier. Men det visas ytterst få engelska produktioner här. Så jag är väldigt glad för att de har köpt in Downton Abbey!!

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Bytte kappa - och gissa om det blåste en isande vind idag! BRRR! och så såg det så fint ut inifrån.... :)
    Innan kvällens aktiviteter började fick jag fara hem och byta tillbaka till "pälsen"

    Engelska serier är oftast jättebra - dock har jag missat denna. Jag tror det är den vi har på lördagskvällarna här. Jag har sett damer med syltburkshättor på huvudet när jag zappat - tror det är den.

    Ja i skuggan av det som händer i Japan blir allting annat mycket litet.
    Arma människor! Det är så ofattbart att man inte ens kan ta in det riktigt.

    SvaraRadera