tisdag 8 mars 2011

Fettisdagen 2011

Fettisdagen!! Då ska man äta semlor!!

Mmmmmmmm


  Har jag gjort det? NEJ! Men hade jag haft en framför mig hade jag inte tvekat en sekund! Man ska hålla på traditionerna. Speciellt om de är ätbara :)

Snälla ni, till dem av er som har möjlighet ber jag: ät en åt mig!!!

Idag är det 8/3. Den här dagen för 26 år sedan tog jag körkort! Jag minns att vi två som skulle köra upp var på bilskolan och blev bjudna på semlor av dem mellan teoriprovet och det praktiska provet.

Det var jag och en annan tjej som skulle köra upp. Hon var så FRUKTANSVÄRT nervös och bad att få köra först. Det var helt ok för mig. Hennes nerver ställde till det för henne. Hon höll t.ex på att frontalkrocka på en stor trafikled där det gick i 110. Jag tyckte verkligen synd om henne. Det konstiga var att hennes nervositet gjorde mig alldeles lugn. Jag intalade mig själv att jag ju egentligen kunde det jag skulle göra och tog djupa andetag. Och jag klarade mig till min stora glädje. Jag kommer fortfarande ihåg känslan när jag samma kväll tog mammas och pappas stora Volvo och körde ENSAM för första gången. :)

Idag är det ju även den internationella kvinnodagen och med anledning av det fick jag det här på mail idag:



Kjære Gud,
Min bønn for 2011 er å få en feit bank-konto og en tynn kropp!
Vær så snill å ikke bland disse to slik du gjorde i fjor.
Amen

1 kommentar:

  1. Tänk! Jag har ätit en semla och jag tänkte på dig när jag gjorde det - jag trodde nu inte att du skulle få någon från din horisont, fast IKEA hade nog haft! :)
    Var glad att du avstod ..... min var gigantisk med ett berg av grädde och mandelmassa .. jag kände mig som en nymatad pytonorm.

    En annan lustig sak..... när jag skulle köra upp var det också en annan tjej med i bilen och hon startade. Hon stannade på huvudled för att släppa fram från höger och gjorde ett par andra fel och det måste ha varit så hemskt att se läraren sitta där med körkortet i handen och stoppa tillbaka det igen. Jag tyckte riktigt synd om henne. När det blev min tur gick det som en dans och jag var överlycklig att hålla kortet i min hand.
    Jag får tom köra mc, så gammal är jag...... men jag skulle inte ens våga åka med någon annan.:)
    Sedan dröjde det ganska länge innan jag körde ensam för mina föräldrar hade ingen bil.Men idag hade jag inte kommit långt utan min bil - hälften av allt jobb jag utför är i andra kommuner.......

    För övrigt kan jag meddela att vi är lite piggare idag :)

    SvaraRadera