lördag 12 mars 2011

Pluggeliplugg, shopping och Melodifestival

Sitter här och pluggar med sonen. Han har "semana de examenes" nästa vecka (skitmånga prov, fritt översatt :)), Minst ett viktigt prov varje dag. På fredag både fysik och so (som läses på engelska).

Vi har gjort upp en liten studieplan nu i helgen för nu gäller det att ge järnet. Just nu är det tyska på gång.

På eftermiddagen ska vi åka och köpa lite kläder till honom. Han behöver några tröjor (typ munkjacka eller vad det kan heta nu för tiden) och ett par jeans. Han är väldigt lätt att ha med på shopping för han vill inte ha märkeskläder. Zara och liknande affärer går jättebra. Det är bara skor som han är noga med. Det ska vara riktiga skateskor. Under veckorna är det skoluniform som gäller. Underbara uppfinning!! Alla barn är lika. Ingen sticker ut varken åt ena eller andra hållet. Ingen behöver känna att den är sämre klädd än någon annan. Ingen märkeshets eller andra "måsten". Det gör ju också att det inte går åt så mycket "vanlig" kläder.
Ikväll ska väl många se på Melodifestivalen kan jag tro. Chipsförsäljningen lär öka lavinartat i Sverige i dag :)

Jag ska nog också titta, i alla fall spela in det och titta senare om vi inte är hemma. De flest låtarna går mig ganska obemärkt förbi får jag nog säga men ibland dyker det upp någon eller något som är lite extra. Så var det för mig när jag såg Sonja Aldén för några år sedan när hon sjöng "För att du finns". Hon såg så lycklig ut och sjöng så fint så jag blev alldeles rörd.

Det här tyckte jag var jättebra också! Så söt!!! Och bra låt! Utom tävlan men bra!!

Sedan tyckte jag att The Ark var skitbra, Jag hade aldrig hört en enda låt med dem. Visste inte ens vilka de var. Men det tog typ två sekunder för att förstå att deras låt var nåt för mig :)

När det gäller dagens Festival så har jag inte hört alla bidrag men av dem jag hört så gillar jag The Moniker bara för att låten är så himla glad och så mycket 60-tal. Och sedan gillar jag Sanna Nielsen för att hon verkar så trevlig och för att hennes låt är ganska catchig.

Vad har ni för favoriter?

2 kommentarer:

  1. Ifall du ännu inte har tittat så ska jag bara säga att min favoritlåt inte vann..... den kom fyra. Jag hoppades en stund ....:)

    En hel vecka full med prov verkar lite som forna tiders studentexamen.... hur resonerar pedagogerna här?
    Jag ska tillbringa all ledig tid med att hålla tummarna för honom - det kan du hälsa honom.

    SvaraRadera
  2. Men vad du är snäll!!! Jag ska hälsa honom att du håller tummarna! :)

    Ja visst är det lite konstigt att köra ihop alla prov under 1 dryg vecka?

    Så du höll på Sanna? Ja det gjorde jag också. Men vinnarlåten var ok. Och jag förstår om han är poppis bland de yngre tjejerna. :)

    SvaraRadera