tisdag 1 mars 2011

En behaglig helgdag trots kylan

Det var mycket aktiviteter nere på stan i dag men vädret inbjöd verkligen inte till att gå ut och småpromenera. Kallt som fasen och stundtals regnigt. Synd om de som organiserar och lägger ner mycket jobb!

Vi höll oss inomhus på förmiddagen. Gick och pulade lite här i lägenheten. Sedan åkte vi och åt lunch en bit utanför stan. Daniel åt kött men sambon och jag åt Arroz brut. En typiskt mallorkinsk rätt. Det är som en oredd soppa med svamp, kött, ris och grönsaker. Det låter inte så gott kanske men det är det. Speciellt en kall och regnig dag... Som tilltugg till soppan får man rädisor och paprika som ni ser på bilden. Man får även en bit citron som man pressar i soppan.

Arroz brut
Grabbarna åt brownie respektive cheese cake till efterrätt men jag försöker hålla mig till det sunda så min efterrätt såg ut så här:

Smaskig ananas

Nu ikväll har vi varit på bio igen. Det blev tätt mellan biobesöken den här veckan. :)

Idag var det bröderna Coens westernfilm "Valor de ley" (True grit på engelska)






Det är en remake av en gammal film tydligen. Jeff Bridges och Matt Damon spelade huvudrollerna.


Vi gillade den alla tre. En annorlunda western. 

I morgon är det jobb och skola igen. Men redan onsdag!

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Jag gillar när vi får veta vad som åts ... med bild och allt. Fast den där soppan..... nja. :)
    Vad är det vita som ligger jämte citronerna på tallriken?
    Däremot tycker jag att din ananas ser riktigt smarrig ut - det vattnas i munnen på mig:)

    De 95 barnen som passerade revy förra veckan lämnade sina baciller så nu är JAG snuvig och hes - vädret hjälper inte för här är också kallt och grått i grått. Oh för lite sol och lite vårblommor nu. Muntrade upp mig idag med en ny shabby ljusstake för ett tjockt härligt ljus och så en ny krukväxt - en vit påskkaktus.
    Det hjälpte lite i alla fall :)

    Bröderna Coen gillar jag - fast western ... ja kanske jag ger den en chans, när du nu har rosat den.

    Imorgon ska jag inreda ett rum på jobb - ingen radio, jag är kav hes :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Va trist att du har blivit sjuk! Vad gör de på radion då? Stoppar in en ersättare? Eller kan du spela in programmet vid ett annat tillfälle? Spännande värld det där!

    Du gjorde helt rätt i att shoppa! Visst är det härligt!

    Soppen varken låter god eller ser god ut men den är inte dum faktiskt. :) Aha det heter rättika! Jag kallar det för rädisa... :) Jätterädisa!

    När det gäller filmen känner jag att jag måste korrigera mig lite hehe...

    Det är inte en film som jag skulle rekommendera med orden du MÅSTE gå och se den. Nej, så var det inte. Men det var en film som vi tyckte om alla tre. Om JAG skulle gå med en kompis så skulle jag inte välja den filmen. Då skulle det bli drama...

    Krya på dig så att du snart är i etern igen!!!

    SvaraRadera