lördag 19 mars 2011

Promenad, cashewnötter och nya skor

Idag har vi haft ett underbart väder!! Jag var ensam hemma på förmiddagen och tog en promenad i solen. Gick fort och långt. Eller långt och långt... sex-sju kilometer skulle jag tro. Brände en hel del kalorier med andra ord.

När jag sedan var och handlade vad köpte jag då? Och ännu värre, vad ÅT jag då? En himla massa cashewnötter. Det var VÄLDIGT  onödigt! Helt idiotiskt att köpa sånt. Inte kompatibelt med mitt viktprojekt!

Sedan var jag med sonen och köpte nya skor. Att åka longboard sliter väldigt mycket på högerskon! Hade varit bra om man kunde köpa EN sko :) Den andra är ju helt ok!

En longers sko...

Nu ikväll har hela familjen varit på nöjesfältet som finns här varje år i mars och april. Jag gillar det inget vidare men ett årligt besök är lite av ett måste. Daniel var där med några kompisar och J och jag åkte dit och hämtade om honom och passade på att äta lite i ett stånd där. Nu ska jag snart krypa till kojs.
Ska ju upp och springa imorgon!                                                                                                            

1 kommentar:

  1. Man kan inte vara ståndaktig hela tiden - inkompatibel är mitt mellannamn..... Fast om du nu ändå skulle synda kunde du ju tagit en bit choklad istället, säger jag som är allergisk mot nötter :)

    Och idag, söndag, håller jag tummarna för resultatet i loppet, alltmedan jag städar mitt arbetsrum! Vete gudarna om jag inte tom hellre hade sprungit en sväng.... nej, förresten det vore lögn :)

    SvaraRadera