tisdag 29 mars 2011

Ett fint paket!

Idag när jag kom hem hade jag fått ett fint paket med posten!! Då blir man glad!!

Det var min fina svägerska Marika som skickade mig en present så där bara helt apropå. "Så att du inte glömmer ditt modersmål" skrev hon! :)


Jag har tittat i den lite grann redan och den verkar jättekul! Jag minns ord och uttryck som jag hörde när jag var liten och som användes av dem som var i mina morföräldrars generation.

Tänk vad glad man blir över en present en helt vanlig tisdag! :) Tack snälla Marika!!!

För övrigt kan jag berätta att jag har jobbat idag. Huvudvärken tog fart igen i eftermiddags men efter en mirakeltablett så försvann den. Nu är det sonen som ligger däckad... Så det var nog inte migrän jag hade för det smittar väl knappast...?!

Jag vet att jag skrev det igår, men visst är det fantastiskt med dessa ljusa kvällar!

2 kommentarer:

  1. Alltså - du blir så konstigt sjuk - här är vi sjuka i en vecka och smådassiga i flera dagar efteråt - är det Mallorcaluften som gör att ni tillfrisknar så snabbt??!! :)

    SvaraRadera
  2. Hjälp jag tog bort min egen kommentar! Klantigt! Jag hade skrivit att du har rätt. Jag blir peppar peppar peppar peppar väldigt sällan sjuk. Kan inte minnas när jag var hemma mer än två dagar i rad från jobbet. Flera år sedan säkert.

    Min sambo och son blir mycket oftare förkylda än jag. Det är nog det där med "ont krut osv" :)

    SvaraRadera