söndag 20 mars 2011

Löplopp, blåa brillor och nya örhängen

Gick upp tidigare än jag brukar göra en söndagsmorgon eftersom jag ville äta lite frukost en bra stund innan loppet som jag hade anmält mig till.

J och jag tog vespan ner till stan eftersom det är lättare att parkera med den än med bilen en dag som denna när många gator var avstängde pga halvmaran som också skulle gå av stapeln.

Väl framme träffade vi Kristin och hennes fine son:



De löpare som skulle springa halvmaran startade först och fem minter senare var det dags för oss övriga som skulle springa 3,5 kilometer. Det var kanonfint väder och mycket folk. Väldigt trivsamt!



Jag sprang på och det gick ganska bra. Jag behövde inte promenera någonting. Och det kändes ju kul och sporrande! När vi gick i mål fick vi medalj, och en liten påse med vatten, en frukt och keps och nyckelband med El Corte Inglés logga. Kepsen kommer jag nog inte att slita ut direkt om man säger så hehe!

Vi åkte hem och när jag hade duschat så tog vi en sväng till en marknad som vi inte hade varit på tidigare. Där köpte jag nåt som jag har letat efter länge, nämligen ett par blåa glasögon.



Kanske lite väl exentriskt? Kanske till och med fult?! Men skit samma, jag gillar dem! Och eftersom jag med åren har blivit bättre på att inte bry mig så mycket om vad andra tycker så tänker jag använda dem!

På marknaden hittade vi ett litet stånd där två flickor satt och sålde smycken som de hade gjort själva. Och av dem köpte jag ett par fina örhängen. De är gjorda av använda Nespressokapslar!! Och just nu när jag skulle ta ett foto på dem så pajade min kamera. Synd! Men den har burit sig lite knepigt åt den sista tiden och harhängt med i 6 år så jag kanske blir "tvungen" att köpa mig en ny kamera.
En med 12 megapixels??!! :)

Önskar alla som läser det här en bra vecka!!!

4 kommentarer:

  1. Hör att du haft en fin söndag! :)
    Här har det städats ..... gårdagen gick i arbetets tecken och idag ringde jag Arbetsförmedlingen - de hade bett mig ringa senast 20/3, för uppdatering av min situation - de tyckte att jag skulle fylla på mina timmar med arbete på helgerna (när jag nu inte hann jobba mer i veckorna pga restiden) så att det blev 40 timmar i veckan istället för de 38 jag har nu ............. Ja snälla nån!

    Så kommer gamla moster Karin och hälsar på - snyggt med blå glas.... men... INTE bra för ögonen! De ska man vara rädd om!

    Ha en riktigt bra vecka du också!!

    SvaraRadera
  2. Men snälla nån! Vill de att du ska jobba på helgerna nu också??!!

    Gamla moster har rätt! Men jag tänkte ha dem mer som en accessoar än som solglasögon. Sonen är inte impad. Skäms lite för mina brillor tror jag.

    SvaraRadera
  3. Tonåringar!
    Men han är ju så go´ så lite "skämmigt" får du kanske tåla :)

    Krister Sandelin hade sådana på TV i fredags så du är ju inte helt ute!

    SvaraRadera
  4. Jag hade på känn att de var lite too much för honom. Så det var jag som frågade honom vad han gillade dem. Mmm så där, sa han då. Är det skämmigt sa jag. Hmm sa han då :) Han är så snäll så han skulle nog inget säga om jag inte frågade honom. :)

    SvaraRadera