måndag 28 mars 2011

Hiskelig huvudvärk och lite feber = däckad

Hade haft aningens huvudvärk sedan i lördags men i går kväll bröt det ut ordentligt. Sov jättedåligt pga av värken.

Det finns migrän i familjen men det tog många år innan jag förstod att jag också förmodligen har fått en släng av det. Att jag inte fattade det tidigare beror på att min version verkar vara mer "light". De andra i familjen som hade migrän var tvungna att ligga i mörka, tysta rum och kräktes t o m. Så illa är det inte för mig, men det händer då och då att jag får en speciell sorts huvudvärk som inte går bort med vanliga huvudvärkstabletter. Det är endast speciella migräntabletter som hjälper, så till slut så förstod jag att det var nog migrän, om än en lindrig variant, som jag får ibland.

Den här gången har jag dessutom lite feber.

Huvudvärken är mycket bättre nu (tabletterna är suveräna fast man blir ganska slö av dem) men jag har fortfarande lite feber. Hoppas att jag är feberfri imorgon så att jag kan gå och jobba.

Önskar er som läser detta en HÄRLIG VECKA!!! Skönt med lite ljusare kvällar eller hur?!

1 kommentar:

  1. Så skönt för huvudvärken att den är bättre. :)
    Förlåt ville bara retas lite - skickar en "krya på dig-kram"
    K

    SvaraRadera