fredag 4 mars 2011

iPAD

Ibland slår saker ner som blixten liksom och man får en sån där enorm aha-upplevelse. Det hände mig häromdagen. Då insåg jag plötsligt vad ruskigt smart det verkar vara med ipad!

Tänk att inte behöva släpa med sig datorn när man reser bort - man bara stoppar ner ipaden i handväskan (jag har alltid stora handväskor :) ) Och tänk att sitta i soffan och surfa med sin ipad i stället för att ha den bärbara i knät.

Jag börjar undra om man överhuvudtaget kan leva utan en ipad??!! Jo, det är klart att man kan! Men så här är det: jag har en viss förkärlek för tekniska prylar...och dessutom är jag ju väldigt förtjust i internet.

Därför är det VÄLDIGT troligt att jag köper en ipad inom en inte alltför avlägsen framtid...

Det kan ju faktiskt vara en väldigt bra morot nu så här i mitt viktprojekt. Ja, så får det nog bli. Jag sätter upp ett mål och när jag når det så köper jag mig en ipad som belöning! Fy farao va smart!  :)

Önskar dig som läser det här en TREVLIG HELG!!!

Min morot!
 


3 kommentarer:

  1. 1. Alltså - häromdagen frågade jag hur det blev med woken ..... inget svar.
    Igår frågade jag hur det blev med fisksoppan..... inget svar.
    Nu undrar jag bara - blev det McDonald´s?

    2. beträffande belöningar .... en iPAD är väl lysande. Varje gång du ser den sedan så tänker du på varför du kunde köpa den. Och så blir du stolt över dig själv.
    Hur fiffigt som helst.
    Karaktärsfast som du är ser du då också automatiskt till att du når ditt mål så att du KAN köpa den för du skulle förmodligen aldrig köpa den om det blev något galet med att nå målet. Am I right?

    3. Såg du På spåret?

    4. Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Men sorry sorry att jag missade att svara på frågor om wok och fisksoppa!! :) Matlagning är ju något som jag gärna förtränger haha!

    Här kommer dock en liten uppdatering:

    Woken blev inte dum alls! Men det ska vara färska grönsaker för andra gången testade jag frysta wokgrönsaker och de var inte goda... Men med färsk purjo, paprika, oxkött i tunna tunna små skivor,soja, nudlar och sweet chili så blev det riktigt gott!

    Fisksoppan blev jättegod! I feel proud!! Sonen åt två portioner. Han har i och för sig aldrig varit kräsen, men ändå: ett gott betyg var det att han tog om :)

    Härligt att få stöd angående iPADen! Detkänns genast bra att ha ett tydligt mål.

    Yes, jag såg På Spåret och jag är så glad att "mitt lag" vann! Men nu möts mina två favoritlag i finalen. Det blir spännande. De är duktiga allihop. Vilka ska du hålla på?

    SvaraRadera
  3. Peter Apelgren absolut!- han är värd en vinst efter förra fadäsen :)Jag var lite bekymrad efter countryfrågorna och Silvia men det tog ju sig som tur var!

    Sedär - grattis! Fisksoppa är gott. Vad hade du i?
    Jag har prövat att woka frysta grönsaker och det blev äckligt.... De är för kalla och så blir allt kokt istället för fräst.

    SvaraRadera