måndag 29 november 2010

5-0!!!!

Nu är matchen slut! Barça vann med härliga 5-0!



Real Madrids tränare Mourinho sa just i spansk TV att det var den största förlusten som de haft sedan han kom men att det inte var den tyngsta förlusten eftersom de insåg nästan från början av matchen att de inte hade minsta chans att vinna. Barça var mycket överlägsna.

Jag är ett stort Barcelonafan ända sedan jag som 20-åring kom till Barcelona för att plugga. Det samma gäller för min kompis Kristin. Hon var här ikväll och såg matchen ihop med oss. Kul kul! Vi satt här och tjoade ikapp! :-)


Visste ni förresten att Barcelona är det enda spanska laget som inte har kommersiell reklam på bröstet på sina tröjor? De propagerar i stället för UNICEF! Stiligt tycker jag!

Nu är det dags att gå och lägga sig. Go´ natt!! :-)

2 kommentarer:

  1. Får jag fråga dig en sak?
    En av mina elever frågade mig idag vad marknad heter på spanska - jag sa mercado men det kanske finns ett annat ord för marknader av typ Kivik tex, för hon hävdade att ingen förstod vad hon menade när hon sa mercado. Nu har jag inte varit i Spanien på många år så jag har glömt sådana ord som man snappade upp på plats. HJälp snälla!

    Det ser ut som om ni har tagit Happies plats......... hon verkar missbelåten med arrangemanget :)

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Mercado är helt korrekt!!
    Om din elev har sagt mercado och ingen förstod henne kan man nästan börja undra om det var i Spanien hon var? :-)

    Du har rätt angående Happy. Hon ser inte helt bekväm ut med att ha blivit av med soffan!

    SvaraRadera