söndag 28 november 2010

Jag nådde målet...med viss reservation...

Idag den 28/11 har jag nått fram till sista dagen i mitt 6 veckor långa träningsprogram.

Det har varit alldeles makalöst bra! Jag är så glad för att jag hittade det. Oförskämt lätt har det gått från att första dagen knappt orka springa några minuter till att nu springa flera kilometer.

Om någon blir lite sugen på att titta på träningsprogrammet så  hittar ni det här.

Idag skulle jag alltså kunna springa 5 kilometer vilket i sig lät näst intill ouppnåeligt.

Vid niotiden i morse stack jag ut, utrustad med ljudbok :-)

Dessvärre hade jag ganska kraftig motvind vilket gjorde det hela lite jobbigt. En del av min runda består av en 800 meter lång uppförsbacke. Det är inget jättekraftigt lut men den suger musten ur en rätt bra ändå eftersom det är såpass långt. Jag måste erkänna att när jag kom till hälften så kände jag att jag måste promenera lite så jag gick nog i typ 40 meter, sedan började jag springa igen. Ett par kilometer senare var det en ny jobbig uppförsbacke och samma jädra motvind, så då gick jag i kanske 30 meter, resten av den 5 kilometer långa rundan sprang jag. Så summa summarum, jag lyckades inte till 100% men jag är glad ändå att jag tog mig runt dessa 5 kilometer.

Nu sitter jag här och har just ätit en frukost som smakade SÅ bra!

Jag kom just på att jag hade lovat min kompis Ida att jag skulle lägga ut före- och efterbilder när jag hade sprungit 5 km. Glömde helt bort att ta foton! Men Ida, jag kan meddela att jag var ganska rödflammig i ansiktet när jag kom hem!! :-)

I eftermiddag ska jag vara med och sjunga i Adventsgudstjänsten i kyrkan. Det blir kul. Det är sådana härliga sånger idag. Hosianna, Dotter sion och Bereden väg för Herran. Roliga körsånger där man får ta i ordenligt!!



Ha en härlig söndag och GLAD ADVENT!!

Framplockad men inte tänd än. Vi tänder den i kväll.

1 kommentar:

  1. Det sa jag ju... att det skulle gå vägen ......!!!
    Fast varför valde du en väg med två uppförslut - var det riktigt klokt det?
    Men min fråga kvarstår - va gör man efter 6 veckor... fortsätter tills man kan springa 1 mil, tar steg 2, tar steg 1 igen eller vad?
    De kan ju inte bara lämna sina elever vind för våg??!!

    Ha en fantastisk ny vecka!!!!

    SvaraRadera