tisdag 23 november 2010

Körövning, Krister Henriksson och citronkaka

Började dagen med ett träningspass. En joggingrunda på 3 kilometer.

När jag kom hem i eftermiddags köpte jag en mp3bok som jag kan lyssna på när jag är ute och springer. Boken som inhandlades var "Den orolige mannen" av Henning Mankell.

Se hela bilden

För ca 12 euro läser Krister Henriksson för mig i nitton och en halv timma. Helt fantastiskt tycker jag!

Boken lär vara väldigt bra. Så här skriver en recensent:

"Plötsligt får begreppet bladvändare en ny betydelse – man vill inte skynda på läsningen får att få veta hur det går, man vill tvärtom hejda den otåligt vätta tummen från att bläddra vidare mot det obevekliga slutet." (Nils Schwartz, Expressen)

Låter lovande. :-)

Nu ikväll har jag varit på körövning. På söndag ska det sjungas på Första Advent. Jag har tillfälligt hoppat in i kören. Kul kul att sjunga! Det gillar jag! Kanske fortsätter jag efter jul. Vi får se.

När jag kom hem nu för en stund sedan så luktade det så gott. Det var sonen som hade gjort sockerkaka.
Den pojken kommer att klara sig bra när han flyttar hemifrån :-)

Så jag och J fick god sockerkaka och kall mjölk så här på kvällskvisten. Gott!

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Det börjar bli sent! ;-)

3 kommentarer:

  1. Prova - 100-åringen som hoppade ut genom ett fönster. Sanslös bok!
    Kall mjölk och sockerkaka - väldigt spanskt!! :)
    Sockerkaka är en av mina favoriter. Jag bakar en speciell med mörk rom och smör - den blir "försvinnande god".
    Skönt med pojkar som klarar sig i köket. Där har du - också - lyckats :)

    SvaraRadera
  2. Jag har hört om den boken. Du kan rekommendera den då?

    Att drick kall mjölk är inte spanskt det kan jag hålla med dig om :-) Men jag har gett sonen mjölk att dricka sedan han var liten och han dricker som en kalv! Men som sagt, här dricker man inte mjölk, man har det på sin höjd i kaffet, eller till att blanda med choklad för att dricka till frukosten.

    Sockerkaka däremot är ganska spanskt. Det heter bizcocho. :-)

    SvaraRadera
  3. åh varm choklad och churros!!!!

    SvaraRadera