måndag 15 november 2010

En ovanligt "beige" måndag

Redan när jag vaknade så kändes det trist idag. Jag tror att jag hade drömt något jobbigt och den känslan följde liksom med när jag vaknade. Det kändes ovanligt tungt att gå upp. Inte blev det bättre av att sambon var på sitt mest kvittriga humör och tyckte att "det är väl kul med en ny vecka?" Pust!

Jag stack i alla fall ut på en träningsrunda enligt mitt program. Jag gick nu in på femte veckan av de sex som programmet är på. Äntligen börjar det synas resultat på vågen. Mycket små sådana men ändock...:-)

Dagen har, trots att den var lite seg och småtråkig, faktiskt gått ganska snabbt. Och det bästa med sådana här dagar är att de kommer VÄLDIGT sällan och bara en och en. Det betyder att i morgon blir det mycket bättre. Och då är det dessutom redan tisdag. Tjohoo!





4 kommentarer:

  1. En dag - om än beige - är också en del av våra liv och får inte slösas bort........
    Säger otäcka jag som håller kurser i mindfulness :)

    Grattis till resultatet på vågen!
    Och jag är ju otroligt imponerad över denna självdisciplin.......... trots det beige. Snyggt!!!

    SvaraRadera
  2. Mindfulness! Det låter spännande! Jag vet inte ens riktigt vad det är men det låter som något som jag skulle gilla :-)Berätta gärna mer!

    Håller helt med dig om att dagar inte ska slösas bort. Om jag någon gång skulle få för mig att göra en tatuering (vilket är högst otroligt) så skulle det stå CARPE DIEM på den.

    SvaraRadera
  3. Det handlar om att vara medveten i nuet - så att man slipper gå tillbaka och känna om man låste ytterdörren tex. Ett sätt att förhindra att min kropp är på dagis och lämnar barnen medan mina tankar är på jobbet eller att min kropp är på jobbet och mina tankar sysslar med vad jag ska göra när jag kommer hem. Ett sätt att minska stress och ta tillvara livet HÄR OCH NU.
    Mycket spännande och intressant - kan varmt rekommenderas......

    SvaraRadera
  4. Aha! Mycket intressant! Jag försöker leva så, men jag visste inte att det kallades för Mindfulness :-) Ska absolut försöka läsa mer om detta. Tack ska du ha!

    SvaraRadera