måndag 1 november 2010

Halloween och bio

Till slut kände jag mig lite bättre i går  kväll och ville komma ut lite, så vi gick på bio J och jag.

Vi såg "Letters to Juliet" en romantisk film med bl a Amanda Seyfried (Sophie i Mamma Mia) och Vanessa Redgrave i huvudrollerna. Den utspelas i Verona och dess omgivningar. Väldigt vackert! Inte helt olikt Mallis faktiskt.

Filmen kommer nog inte att vinna nån Oscar om man säger så, men det är en feelgoodfilm av den där sorten som gör att man går ut från biografen med ett fånigt leende på läpparna.

Därför får "Letters to Juliet" tre apelsiner.
Se hela bildenSe hela bilden
Se hela bilden






Sonen hade två kompisar hemma. De skulle ut och Halloweena (ett nytt verb som jag just uppfann). Så här såg de ut:

Ganska förskräckligt tycker jag. Men de hade hur kul som helst.

Imorse var jag ute på en träningsrunda och idag var det segt. Det var första gången som jag kände så. Benen kändes så stela. Jag inbillar mig att det var för att jag har varit hängig i helgen.

På viktfronten händer ingenting. Trist.... Jag får ta tag i det fr o m imorgon!

Nu ska vi njuta av vår lediga dag!

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Fran Kristin: Hejsan! Kul att höra att du mar bättre idag! Oroa dej inte för att det var segt pa tränings passet. Alla har sina dagar da det känns lite tyngre... Vi har tränat i en 1 km. brant uppförsback i dag - jag kände varken ben eller armar tills sist. Puh!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du har rätt och att det känns bättre i morgon. Vad du är vältränad som kan springa i 1 km uppförsbacke!!

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det blev bättre - trots mina hemska profetior hi hi!
    Själv har jag tillbringat dagen med 21 lediga ungar som har gjort fotoalbum Puh! Nu ska det bli skönt med soffan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Karin, ja dina profetior slog inte in, men jag måste ju säga att det låg nära till hands att tro att jag var på väg att få flunsa eller nåt.

    21 barn? Det låter som en utmaning hehe!

    SvaraRadera