torsdag 25 november 2010

Fyra!!!

Fyra kilometer sprang jag i morse! Det gick bra. Fy farao vad förvånad jag är!



Och nu något helt annat:

I flera länder i Europa (däribland Spanien) så spelas det ett typ av Lotto varje fredag, det heter Euromillones. Det är alltså personer från flera länder som spelar om samma pott.

I morgon är det 44.000.000 € i botten dvs nästan 420 miljoner kronor.

Så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra med pengarna om det otroliga skulle inträffa att just JAG har alla rätt bland alla miljoner människor som satsar.

Har kommit fram till att jag skulle:

- ge hälften till min sambo (en urgammal överenskommelse som vi har, den är givetvis ömsesidig)
- ge pengar till nära och kära
- köpa en bostad i Sverige (vill gärna ha ett hem, en fast punkt i Sverige som står och väntar på oss)
- skänka pengar till olika välgörande ändamål och forskningsprojekt

Sedan vet jag inte riktigt....

Vad skulle DU göra om DU vann jättemycket pengar??

Kom igen nu du som läser det här! Skriv en kommentar och berätta!

1 kommentar:

  1. sorry - ett helt dygn utan internet!!!!! Vilsamt men svårt :)

    Med så mycket pengar skulle man nog få många problem - jag skulle verkligen dela med mig till alla nära och kära och behövande av alla sorter.


    Vi har ett "Hemlösas hus" i den här kommunen som behöver pengar - dit skulle en del gå.

    Så skulle jag själv ekiperas från top till tå - det är mycket garderobssorg i detta hus. Det är trist med kläder när man ska handla på XLNT på Kapp-Ahl och de kläderna alltid hänger i skämsavdelningen bakom allt annat.

    Sommarhus skulle det bli och en städerska skulle anställas. Jag har alltid sagt att jag inte kan tänka mig att en annan person skulle göra det arbete som jag själv tycker är tråkigt men med så mycket pengar skulle jag kunna avlöna henne/honom ordentligt :)

    Sex arbetskamrater - kvinnor - vann 103 miljoner förra veckan här i Sverige.
    Det blir mer lätthanterliga summor :)

    Men oh vad det hade varit skönt att slippa tänka på pensionen och på tandläkarräkningen och bilen. :)

    SvaraRadera