torsdag 18 november 2010

Undrens tid är inte förbi!

Min mp3spelare kom till sans igen!

När den fick ladda ur batteriet och blev laddad igen så blev den som ny. Va bra!

Idag står det vila på träningsprogrammet så i morse använde jag den inte men imorgon följer den med som en trogen kompis!

Ibland undrar jag vad folk lyssnar på när de är ute och går eller springer?

I min spelare finns väldigt varierad musik. Och ibland böcker. mp3boken är en suverän uppfinning tycker jag. Vilken lyx att någon läser en hel bok åt dig! Jag gillar att läsa riktiga böcker också men just när man är ute och går eller springer så är det suveränt med mp3bok.

Just nu har jag ingen (även om jag såg en på Ljudboken häromdagen som jag tror jag ska köpa) så nu är det musik som gäller.

En låt som är härlig att springa till är den här gamla schlagern. Den var megapopulär när jag var 8 år och jag lyssnade med spänning på Svensktoppen varje helg och hoppades att den skulle ligga etta en vecka till. :-)

Så varsågod:  här kommer lite nostalgi. (Det tar ca 10 sekunder innan låten kommer igång, misströsta inte! :-)

2 kommentarer:

  1. Det är lustigt - jag spelade Lena Andersson just igår-torsdag, för en studiecirkel jag har som läser om Stockholm. Då var det Söderjäntans söndag, den melodin gillar jag och så hade den ju då stockholmsanknytning.
    Lena Andersson hade säregen fin röst - undrar varför hon slutade sjunga.
    Jag lyssnar sällan på musik hemma - efter mycket prat på jobbet är det skönt när det är tyst. Men jag gillar country och svensktoppen och pop - ja, egentligen väldigt mycket musik utom hårdrock och den tyngre klassiska.
    Det finns musik jag kan lyssna på om och om igen som tex Dean Martin. Suck!

    SvaraRadera
  2. Men va lustigt! Vilket sammanträffande! Det är ju inte varje dag man lyssnar på Lena A precis!

    SvaraRadera