måndag 8 november 2010

Träning och vikt - vikten av träning

Nu är jag inne på min fjärde vecka på träningsprogrammet. Går jag ner i vikt?? Nej det gör jag inte!
Inte så kul...

Oj, vänta lite, nu vill visst "mitt bättre jag" säga nåt...

Ja hallå samvetet, ville du nåt eller?

Vadå? Äter jag för mycket?

Chokladkaka? Och öl med Kristin?

Skärpa mig?

Ok, mitt samvete säger att jag äter för mycket. Ja, det måste ju vara där det ligger...

Hur det än är med den saken så är det säkert nyttigt att träna. Ska försöka tänka på att minska kaloriintaget.


Se hela bilden
Ha en bra vecka!!

2 kommentarer:

  1. Hrm! Som jag sagt tidigare - jag vill ogärna vara en partypooper och därför sa jag INGENTING om ölen på bilden, INGENTING om mandlarna i mörk choklad, INGENTING om tårtan till kaffet på jobbet, INGENTING!
    Jag hade det på tungan men jag bet ihop.........:)

    Ska sanningen fram så var det av helt egoistiska skäl jag knep igen......jag tycker att det är skönt att du inte bara tänker på mat och träning - då behöver inte jag ha dåligt samvete ..........

    Så tycker jag det är så hemskt att hela tiden behöva tänka jag ska inte äta det och inte dricka det - vi lever så kort tid varför ska man inte få unna sig det som är gott!?
    Jag ska hela tiden ha dåligt samvete för vad jag stoppar i mig och inte kunna njuta av någonting - hur kul är det?

    Se det positivt - du rör ju på dig åtminstone! :)

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt Karin! Klok som en bok!

    Det är så sant det som Galenskaparna sjunger:

    "De´ ska va gôtt å leva annars kan de´ kvetta."

    SvaraRadera