söndag 7 november 2010

Promenad i solen och fin Allhelgonagudstjänst

På träningsprogrammet stod det 45 minuters promenad idag. Så en stund efter dagens mycket sena frukost tog jag med mig familjen ner till strandpromenaden (Paseo Marítimo). Där var det som vanligt mycket folk och det var härligt att promenera i solen.


Jag kan berätta att jag nu har anmält mig till mitt livs första löplopp! Och jag ser fram emot det! Den 21/11 ska sonen, min kompis Kristin och jag springa 2,5 kilometer inne i stan. Ska bli jättekul. Före- och efterbilder utlovas!

Nu är jag just hemkommen från en fin Allhelgongudstjänst i Svenska kyrkan. Det var mycket stämningsfullt. Det känns så bra att få tända ett ljus för mina föräldrar och min bror som inte längre finns kvar i livet. Jag saknar dem väldigt mycket men är så tacksam för den tid jag fick med dem.

Stämningsfullt vid kvällens Gudstjänst

4 kommentarer:

  1. Alltså - någon form av grundkondition måste ju ändå ha funnits innan du började detta nya projekt. Om jag skulle ha anmält mig till en tävling en månad efter att jag börjat träna så kunde lika gärna akutbilen kört bredvid. Men så inskränker sig också min dagliga motion till promenaden till och från busshållplatsen.

    Heja, säger jag!!!

    just det där med att tända ett ljus i kyrkan är en fin tradition tycker jag. Jag är inte religiös och inte kyrksam men om jag kommer in i en kyrka, så brukar jag alltid tända ett ljus och tänka på mina föräldrar och andra anhöriga som inte är med oss längre.
    Det är vilsamt och skönt med en stunds kontemplation.

    Ha en bra vecka!!!!

    SvaraRadera
  2. Haha! Akutbilen! Du är rolig du! :-) Ja, jag kan väl säga att jag inte var 100% soffpotatis. Men näst intill. Min sambo och jag gick i och för sig ganska ofta 3 km stavgång på morgnarna. Men det är en himla skillnad på att gå och att springa.

    Det här träningsprogrammet som jag följer verkar verkligen kanonbra. Det går ju väldigt försiktigt fram men samtidigt så märker man framsteg hela tiden. I fredags sprang jag 2x5 minuter utan större problem. Det hade jag inte gjort för ett par veckor sedan.

    Det här loppet som vi ska springa är ett lopp där man får gå, springa eller cykla. Inget jätteseriöst med andra ord. Men det känns kul att ha ett delmål i träningen.

    Ha en bra vecka du också! Och tack för dina uppmuntrande tillrop! :-)

    SvaraRadera
  3. Synd att det inte är i Sverige du ska springa för jag hade gärna ställt upp som...tja ...nästan vad som helst men vad sägs om vätskekontroll? Heja dig!

    SvaraRadera
  4. Haha! Tack för det du!

    Du är säkert suverän som hejaklacksledare och vätskekontrollant. Kom hit! Du kommer att behövas!!! :-)

    SvaraRadera