söndag 14 november 2010

En behaglig söndag!

Vi sov länge och efter frukost blev det en härlig promenad på Paseo Marítimo.

J. tillagade spädgris i ugnen. Den blev smarrig! Det blev en typsik spansk söndagslunch: spädgris, friterad potatis, allioli och lite gott rött vin! ;-) Inte nyttigt men gott!

Satte mig vid datorn och loggade in på kyrkans hemsida och blev glatt fövånad när det första jag fick se var det här

Fotot är från förra årets julbasar. På lördag står vi där igen sonen och jag. Nya foton utlovas!

Tog en sväng ner till kyrkan på eftermiddagen. Ibland går jag på Söndagsgudstjänsten kl 18. Jag tycker om den ro och frid som det ger. Idag avslutade prästen predikan med orden "Ha tålamod! Gud har koll på läget." Hoppas att han har rätt!

Till slut en liten filmrecension: igår var vi och såg den nya filmen med Denzel Washington. Den heter Imparable på spanska. Unstoppable på engelska. Handlingen bygger på en verklig händelse. Ett tåg utan förare och med massor med farlig last skenar iväg. Och det gäller att få stopp på eländet.

Den var väl så där. Inte usel men ingenting som man kommer att minnas.

Den får därför:

Se hela bilden
Se hela bilden


 
Två och en halv apelsin :-)

Nu är helgen slut!

Ha en bra start på veckan!!

2 kommentarer:

  1. Sicken härlig söndagsmiddag! Jag antar att det blev underbart knaprig svål......... jag dreglar här.

    Jag förstår att kyrkan blir en naturlig samlingspunkt när man är utlandssvensk. Det där med marknaden ser ju jättetrevligt ut - och trevlig personal verkar de ha ;)

    Själv är jag inte så kyrksam så det stör - tycker att religionen mest skapat problem för folk och det där med att Gud skulle ha koll på läget har jag svårt för att tänka mig. Han är nog lika frustrerad över det rådande läget som hans undersåtar är.:)
    Däremot kan jag också tycka att kyrkan är ett lugnt och vilsamt rum att bara sitta ner för en stunds eftertanke i.

    Här har helgen gått i jobbets tecken med en heldag med scrapbooking (lördag 10-22) och en heldag (Söndag 10-15)med att få allt på plats igen hemma :)


    Ska försöka inte bli så sen läggdags idag. Tror det blir Allers A-korsord om en stund....
    Ha en fortsatt skön kväll och DEN bästa veckan!

    SvaraRadera
  2. Just det Karin, knaprig svål var det. Och det är ju det bästa på allt ihop!!!

    Lycka till med A-korsordet!! Jag har beställt en kvartalsprenumeration nu. Ska få första numret till Första Advent tror jag. Jippi!!!

    SvaraRadera