lördag 27 november 2010

Restaurangbesök och slapparlördag

Igår kväll hade vår avdelning på jobbet middag på en mysig restaurang i La Lonja i Palma.

Här kan man titta in på restaurangen om man vill :-)

Vi hade jättetrevligt. Många goa skratt blev det och dessutom var både maten och servicen suverän. Det var med andra ord lyckat!

Idag har vi inga speciella planer. Har tänkt att greja lite här hemma och sedan gå ner i källarförrådet och hämta upp adventsljusstakarna. Det ska bli mysigt!

För övrigt kan jag berätta att jag inte vann 44 miljoner euro. Konstigt! Ja ja, man ska inte ge upp!

Ha en bra lördag!

3 kommentarer:

  1. Lika bra det!!! Så mycket besvär.....
    Jag har varit utan internet ett dygn men i efterhand svarat på ditt förra inlägg. Det är lite för mycket pengar egentligen. Var det någon som vann alltihop?

    Verkar vara en mycket vacker lokal - satt ni i kristallsalen?

    SvaraRadera
  2. Hrj Karin! Ja det var någon i Portugal som vann. Det blev över 47 miljoner € till sist tror jag.

    Du verkar ha idéerna klara för dig om du skulle vinna :-) Jag tror som du att det bästa skulle vara att inte behöva oroa sig för stora utgifter.

    När det gäller städerska som du skriver om i det förra inlägget så är det ingen dum idé. Här är det mycket vanligt att man har det och jag har själv haft hjälp hemma sedan jag flyttade hit. Jag tycker inte att det är fel att köpa tjänster även om det gäller städning. Men jag har väl blivit påverkad av hur det är här. De flesta av våra vänner har det. Det är liksom ingen stor grej här. Men jag har förstått att det har blivit vanligare i Sverige också.

    Det där med att skaffa sig en helt ny garderob lät lockande :-)

    Ja det är mycket man kan drömma om men som vi talade om häromdagen: vi har ju det ruskigt bra egentligen.

    I går när jag gick från restaurangen såg jag en man som låg ute på gatan och sov. Det var kallt ute och jag tänkte på att jag just skulle bli hämtad i bil och få åka hem och lägga mig under ett varmt duntäcke....

    SvaraRadera
  3. Det är alldeles sant. Här är också otroligt många uteliggare och vintern har gått ut hårt från början. Därför hade det varit bra med de där pengarna också - man kan göra mycket gott med så mycket kulor. :)
    Ha en supersöndag!!!

    SvaraRadera