lördag 13 november 2010

Frissan och curling!

Igår insåg jag att det verkligen var på tiden för mig att gå till frissan och göra nya slingor.

Utväxten var inte snygg!

När jag idag styrde stegen mot en drop-in-salong på ett stort köpcenter frågade jag mig om det verkligen var så begåvat att göra detta en lördag förmiddag?! Jag föreställde mig att 3000 andra också ville gå till frissan på sin lediga dag.

Men, döm om min förvåning: det var fler frissor än kunder på salongen så jag behövde inte ens vänta. Härligt! De förklarade att november är en mycket dålig månad för hårsalonger. I alla fall här i Spanien. Folk väntar helt enkelt med att gå till frissan till december så att de är fina till jul och nyår.

Sedan åkte jag hem och såg till sonen och hans kompis. De var helt uppslukade av ett nytt spel som de köpte igår.

Åkte ner en sväng på Paseo Marítimo och sprang en vända. Det var strålande solsken och säkert 20 grader varmt. Riktigt svettigt! :-)

För en stund sedan lyckades jag slita grabbarna från spelet så att de fick lite mat i sig. De är ett gäng som ska gå på bio sedan så det blir nog att skjutsa och hämta.

På tal om det så gjorde jag ett test häromdagen i en tidning för att kolla om jag var en äkta curlingförälder. Det var jag inte, gudskelov. Har turen att ha en väldigt "självgående" son som fixar saker själv. Visst, jag gör mycket åt honom men han kan till viss del laga mat och han vet hur tvättmaskinen fungerar.

Men det här med curlingföräldrar är nog inget nytt egentligen. När jag tänker efter så var jag ruskigt bortskämd hemma. Det var inte mycket jag hjälpte till med under min uppväxt. Lite skämsigt att tänka på...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar