tisdag 9 november 2010

Nu gäller det att hålla i hatten!!

Jädrar vad det stormade i natt! Jag vaknade flera gånger av hur det ven runt knutarna. Idag har det stundtals också varit blåsigt och man kan vara glad över att man inte satt i nån båt :-)

Trots blåsten gav jag mig ut på min lilla träningsrunda före frukost. Det gick bra! Enligt träningsprogrammet ska jag kunna springa 15 minuter PÅ FREDAG!!! Kommer det att gå? Ja jag ska i alla fall försöka. Och sedan berätta.
 Efter jobbet tog sonen och jag en sväng ner till det finfina varuhuset El Corte Inglés. Där inhandlades bland annat lite skolmaterial.
 
Se hela bilden



När jag var nere i kyrkan i söndags så blev jag tillfrågad om jag inte skulle gå med i kören. Jag har sjungit i kör ganska mycket förut och tycker ju att det är himla kul men samtidigt har jag inte velat binda upp mig för för mycket aktiviteter. Men nu tänkte jag att  ok, why not. Det är ju roligt nu till 1:a Advent och jul. (Även om jag nog inte kan vara med och sjunga julsånger den 19/12 för då ska jag göra något annat kul! :-) Men mer om det längre fram.) Hur som helst så bestämde jag mig för att gå dit idag men sedan fick jag ett sms som sa att körövningen idag var inställd för att kantorn är sjuk. Stackars henne! Hoppas hon blir frisk snart! Jag ställer in siktet på nästa övning i stället!

3 kommentarer:

  1. För många år sedan - i ett tidigare liv (Läs: före skilsmässan) - var jag ofta på Gran Canaria på semester. El Corte Inglés var ett måste.

    Sångkör!!! När jag gick på mellanstadiet hade vi en lärare som var körledare. Han hade oss att stå upp vid sidan av bänken och sjunga och sedan gick han runt i rummet för att höra varifrån oljudet kom. Gissa varifrån oljudet kom! RÄTT!
    Han marscherade tillbaka till orgeln och satte sig med en duns - spände ögonen i syndaren och sa: Alla står upp och sjunger Karin sitter ner och är tyst.
    Så mycket för min sångkarriär - jag avundas de som kan!!!! Det är en färdighet jag gärna hade velat ha.

    19 december låter ju spännande ........

    SvaraRadera
  2. Men stackars dig Karin! En så fullkomligt opsykologisk och opedagogisk lärare du hade!!! Ojojoj! En del väljer verkligen fel yrke.

    SvaraRadera
  3. Kristin sa:

    Jag vet inte om du läser "gamla" komentarer... men jag har inte vart in och kollat sen i mandags. Du vet hur jag är... Jätteroligt med körsang!! Jag skulle ju ocksa väldit gärna var med, men har ju fullt upp med träningen. Och sa har jag ju tappat rösten och fatt "tuppar" i stället (säger man sa??). Jag har fatt tid att kolla stämbanden i slutet av november - hoppas att de kan fa ordning pa tuppen!!

    SvaraRadera